Veelgestelde vragen Praktijkwebsite
Veelgestelde vragen Digitale praktijkassistent
Werken met Anna betekent dat een aantal taken door Anna van de assistenten in je praktijk overgenomen kunnen worden, waardoor zij minder werkdruk gaan ervaren. Zie hiervoor de informatie over taken (linkje landingspagina). Via het platform van Zaurus zie je de verzoeken die via Anna binnenkomen. Het is belangrijk om diensten die de digitale praktijkassistent aanbiedt aan te laten sluiten op de taken van je praktijkassistenten. Stel bijvoorbeeld dat je de optie biedt om de chat over te dragen aan één van je praktijkassistenten, dan dient er daarvoor een collega beschikbaar te zijn. Deze opties worden uitgebreid besproken in de opstart workshop voor het hele team.
Enkele verzekeraars, zoals bijvoorbeeld Het Zilveren Kruis, bieden praktijken een opslag indien zij buiten openingstijden consult mogelijkheden aanbieden. Huisartsenpraktijken kunnen bij hen aanspraak maken op een extra opslag middels de prestatie, service en bereikbaarheid. Check de mogelijkheden bij je eigen verzekeraar.
Alle chatgesprekken die Anna voert met je patiënten komen bij jou en je collega’s in de digitale spreekkamers van het Zaurus account van je praktijk. Vanuit jullie Zaurus account kunnen de assistenten deze chats bekijken en mogelijke vervolgacties oppakken op een moment dat het hen goed uitkomt. Als je voor een HIS en/of Edifact koppeling hebt gekozen wordt de informatie tevens direct in het postvak van het HIS ontvangen en is de informatie beschikbaar bij de afspraak. Bekijk ook de video “Uitleg Anna. Digitaal inloopspreekuur”.
Wij kunnen de digitale assistent koppelen aan de Webstekker van Medicom, TransHIS en Bricks. Daarnaast kan Anna (via Edifact) een verslag sturen naar een willekeurig HIS.
Digitale praktijkassistent Anna is een eigen applicatie met een groot aantal mogelijkheden om je patiënten te ondersteunen. Je kunt er voor kiezen deze naast je bestaande patiëntportaal in te zetten. Je kiest zelf welke taken je Anna laat uitvoeren.
Op dit moment heeft Zaurus de volgende certificeringen behaald:
– De ISO 27001 en NEN 7510 normen voor informatiebeveiliging in de zorg;
– De aanvullende ISO 27701 privacynorm;
– De ISO 22301 bedrijfscontinuïteitsnorm;
– De ISO 9001 kwaliteitsnorm.
Daarnaast beschikt de digitale assistente over een CE-markering.
Zodra je een abonnement hebt genomen op Anna, neemt onze partner Zaurus contact met je op om je wensen voor de chatbot te bespreken en de chatbot op je site te installeren. Zij spreken een datum met je af om met jou en je team de vragen die er zijn te bespreken, zodat iedereen met de chatbot kan werken
Je kunt chatten met Anna op de demonstratiesite van demopraktijk Bernat. Je kunt hiermee niet alle taken van Anna testen, maar het geeft je wel een goed beeld hoe het voor patiënten is om te chatten met een digitale praktijkassistent.